1

Dietetyka i Suplementacja

ŻYWIENIE I WSPOMAGANIE DIETETYCZNE ZDOLNOŚCI WYSIŁKOWYCH
W SPORCIE REKREACYJNYM I WYCZYNOWYM

Kurs skierowany jest do osób zainteresowanych dokształcaniem w zakresie prawidłowego odżywiania i dietetyki sportowej, posiadających wykształcenie co najmniej średnie, a w szczególności, do absolwentów szkół średnich o profilu żywieniowym oraz uczelni kształcących nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów sportu, instruktorów rekreacji ruchowej, instruktorów fitness, trenerów różnych specjalności, trenerów personalnych, absolwentów kierunków o specjalności: żywienie człowieka, promocja zdrowia itp.

Kurs składa się z 3 modułów:

Moduł 1 WPROWADZENIE DO DIETETYKI
Moduł 2 DIETETYKA W SPORCIE REKREACYJNYM
Moduł 3 DIETETYKA SPORTOWA I SUPLEMENTACYJNA


PROWADZĄCY:
Specjaliści z zakresu dietetyki, z wieloletnim doświadczeniem konsultacyjnym i dydaktycznym, wśród nich wykładowcy Instytutu Fizjologii Człowieka Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie:
prof. dr hab. Andrzej Klimek,
dr hab. Barbara Frączek,
dr hab. Maria Gacek,
mgr Małgorzata Morawska,
mgr Florentyna Tyrała,
mgr Aleksandra Pięta,
dr Ewa Klocek,
mgr Dorota Szczepanik;

TERMINY:  Moduł 1  13.05.2017 (sobota)
  Moduł 2  27-28.05.2017 (sobota-niedziela)
  Moduł 3 

10-11.06.2017 (sobota-niedziela)

…………………………………………………………………………………………………….…….

MIEJSCE:  Hala Fitness Liceum nr 3 os. Wysokie 6 KRAKÓW

……………………………………………………………………………………………..…………….

CENA:  1299 zł

Moduł 1 WPROWADZENIE DO DIETETYKI                                                
(jednodniowy, 10 godzin zajęć, tj. 7.5h)

  1. Trawienie i metabolizm. Co dzieje się ze zjedzonym pokarmem i jakie procesy zachodzą w mięśniach?
  2. Jak zmierzyć zużycie energii przez człowieka? Metody pomiaru całodobowych i treningowych wydatków energetycznych.
  3. Ile kalorii spożywamy i jak prawidłowo zbilansować spożywaną energię? Bomby kaloryczne i inne groźne pułapki.
  4. Węglowodany czy białko? Poznajemy składniki pokarmowe „od podszewki”. Dlaczego błonnik pokarmowy jest niezbędny dla zdrowia i urody?
  5. Jakie tłuszcze są najzdrowsze? Jak unikać wszechobecnych zabójców „trans”? Wybieramy najbardziej wartościowe produkty.
  6. Powtórka z witamin. Wiesz, w jakich produktach je znajdziemy i jaka jest ich rola w żywieniu? Przedstawiamy talerz witamin przedłużający młodość oraz zapewniający zdrowie, sprawność i urodę.
  7. Woda. Jaka? Ile? Jak zapewnić prawidłowe nawodnienie organizmu? Rola składników mineralnych w utrzymaniu zdrowia.
  8. Piramidy żywieniowe- czemu służą? Jak z nich korzystać?
  9. Paleta diet- z którą dietą warto się zaprzyjaźnić, a z którymi niebezpiecznie kombinować?
  10. Ciekawostki żywieniowe- hity i „kity”.

Moduł 2 DIETETYKA W SPORCIE REKREACYJNYM                                  
(dwudniowy, 23 godziny zajęć, tj. po ok. 8.5 dziennie)

  1. Skąd organizm czerpie energię do wysiłku? W jakich warunkach „spala” najefektywniej tłuszcze i jak zabezpieczyć trening, aby nie zabrakło „paliwa” do pracy?
  2. Jak zmierzyć sprawność i wydolność fizyczną i jak ją zwiększać? Aktywność rekreacyjna a sport wyczynowy.
  3. Białko, węglowodany czy tłuszcze? Które, kiedy i ile w diecie sportowców? Co powinno znaleźć się na talerzu osoby ceniącej zdrowie i aktywnej fizycznie?
  4. Kiedy warto suplementować dietę makroskładnikami pokarmowymi? Jakie wybierać odżywki i które suplementy?
  5. Przewodnik żywieniowy dla osób aktywnych- poznaj różnice w wartości odżywczej różnych produktów spożywczych i naucz się komponować zdrową dietę!
  6. Jakie produkty spożywcze warto uwzględniać w posiłku przed treningiem oraz jak, poprzez żywienie, zwiększyć efektywność wysiłku fizycznego?
  7. Posiłek po treningu. W jaki sposób wspomóc procesy regeneracji podczas odnowy powysiłkowej?
  8. Sok, woda czy izotoniki? Jakie napoje są najlepsze w różnych rodzajach treningów i na poszczególnych etapach wysiłku?
  9. Czy zawsze należy wspomagać się płynami izotonicznymi?
  10. Warsztaty- jak precyzyjnie określić czy odżywiam się prawidłowo?
  11. Zakwaszenie- wróg no. 1 sportowca. Czy da się go uniknąć?
  12. Jak skutecznie zregenerować i oczyścić organizm?
  13. „Od A do Ż” - na które witaminy i sole mineralne należy zwrócić szczególną uwagę w żywieniu osób aktywnych?
  14. Antyoksydanty czy wolne rodniki? Kto zwycięży?
  15. Wybrane elementy dietetyki leczniczej- wskazówki postępowania dietetycznego w wybranych chorobach przewlekłych.
  16. Plany żywieniowe dla osób chorych-
  17. Zalecenia racjonalnego żywienia dla dzieci i młodzieży uprawiającej sport wyczynowo
  18. Bigoreksja, anoreksja, zespół jedzenia nocnego i inne zaburzenia odżywiania- jak je rozpoznać, jak doradzać, czy możemy pomóc?
  19. Prezentacja ćwiczeń fizycznych wspomagających proces redukowania tkanki tłuszczowej i budowania tkanki mięśniowej.

Moduł 3 DIETETYKA SPORTOWA I SUPLEMENTACYJNA                             
(dwudniowy, 21 godzin zajęć, tj. po ok. 7.5h dziennie)

  1. Jakie korzyści może przynieść zastosowanie specyficznych strategii żywieniowych w osiągnięciu optymalnej formy sportowej i wymarzonej sylwetki?
  2. Jakie badania są istotne dla właściwej diagnozy stanu odżywienia i wyboru odpowiedniego postępowania dietetycznego?
  3. Nutrigenomika i testy nietolerancji pokarmowej- nowoczesne poradnictwo żywieniowe.
  4. Jak ułożyć smaczny i zbilansowany jadłospis?
  5. Przez żołądek do zdrowia – żywieniowe sposoby poprawy odporności organizmu i funkcjonowania stawów.
  6. Którymi suplementami warto uzupełniać dietę wspomagając zdrowie?
  7. Cukier i tłuszcz - od czego tyjemy?
  8. Skuteczne odchudzanie na wiele sposobów. Wybierz plan żywieniowo - suplementacyjny najlepszy dla siebie.
  9. Psychodietetyka- niezbędny element poradnictwa żywieniowego.
  10. Budowanie masy mięśniowej - specyficzne strategie żywieniowe w treningu ukierunkowanym na przyrost masy i siły mięśniowej.
  11. Diety modne czy diety skuteczne? Paleolityczna, ketogenna, oczyszczająca, Kwaśniewskiego czy Hay’a? Którą wybrać?
  12. Carbo Cycling, Ultimate Diet, Intermittent Fasting- wady i zalety diet „treningowych”.
  13. Zastosowanie alternatywnych modeli żywieniowych w sporcie i odchudzaniu.
  14. Układanie indywidualnych planów żywieniowych dla osób aktywnych fizycznie.
  15. Sylwetka z tabletki – czy to możliwe? Skuteczność suplementów stosowanych w sporcie w świetle aktualnych badań naukowych.
  16. Jakie suplementy i odżywki wspomagają efekty treningowe?
  17. Wybrane aspekty żywienia w poszczególnych dyscyplinach sportowych.
  18. „Do wyboru- do koloru”- przedstawiamy przykładowe jadłospisy i programy żywieniowo- suplementacyjne dla osób aktywnych fizycznie.

…………………………………………………………………………………………………………….


REJESTRACJA NA KURS:

1. wypełnienie formularza zgłoszeniowego

{rsform 15}

2. wpłata do 7 dni od zgłoszenia zaliczki w wysokości 200 zł (wpłata zaliczki gwarantuje miejsce na kursie, w przypadku rezygnacji zaliczka nie podlega zwrotowi;
w przypadku nie wpłacenia w terminie 7 dni zaliczki, zgłoszenie będzie anulowane);

3. wpłata pozostałej kwoty:


  • jednorazowo najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem kursu

  • możliwość płatności w 2 ratach: 1 rata 650 zł płatna najpóźniej 7 dni przed rozpoczeciem kursu, 2 rata 649 zł płatna przed Modułem 2

Wpłat prosimy dokonywać na konto:

mBank

REHA-FIT s.c. ul. Wolności 1A Gliwice

15 1140 2004 0000 3602 7524 4186

UWAGA:

1. O przyjęciu na kurs decyduje kolejność wpłat.
2. W przypadku rezygnacji z kursu wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi.
3. W przypadku braku miejsca na kursie lub zmiany terminu wpłaty zostaną zwrócone.
4. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych od niego, najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem kursu, wówczas wszystkie wpłaty zostaną zwrócone.

Wszelkie informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 691-625-643 lub 785-18-19-65

Organizatorzy kursu:
Studio Ruchu, Rehabilitacji i Pilates "REHA-FIT" Beata Adamczyk
Ośrodek Szkoleniowy "REHA-FIT"
Wpis do Rejestru Instytucji szkoleniowych pod nr ewidencyjnym 2.24/00441/2010

Ośrodek Szkoleniowy "AEROACTIV" Beata Kwiatkowska
Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod nr ewidencyjnym 2.12/00204/2010